OfertaZapraszamy do zapoznania się z ofertą Centrum Medycznego ProVita

  • Szczepienia

    szczepienia provita trzebnica

    • Dekalog zdrowego żywienia

      1. Spożywaj różnorodne produkty spożywcze, w tym dużo warzyw i owoców. 
      2. Udział energii z białka powinien wynosić ok. 12% całodziennego zapotrzebowania na energię.
      3. Białko zwierzęce powinno stanowić ½ w przypadku dorosłych i ¾ w przypadku dzieci, reszta białka powinna pochodzić z produktów roślinnych.
      4. Udział energii z węglowodanów powinien wynosić 55-65% całodziennego zapotrzebowania energetycznego, przy czym z cukrów prostych nie więcej niż 10%.
      5. Udział energii z tłuszczu nie powinien przekraczać 30% całodziennego zapotrzebowania energetycznego, z NNKT ok. 3-8%
      6. Stosunek kwasów nasyconych do jednonienasyconych i wielonienasyconych powinien być zbliżony do 1;1;1
      7. Maksymalne spożycie cholesterolu to 300mg na dzień.
      8. Prawidłowe spożycie błonnika to 20-40g /dzień
      9. Maksymalne spożycie soli to 5g/dzień. 
      10. Spożywaj codziennie co najmniej dwie duże szklanki chudego mleka. Mleko można zastąpić jogurtem, kefirem, a częściowo także serem

      Instytut Żywności i Żywienia

Znajdziesz nas również na Facebooku!